Mūsu rīks, ar ko pārvaldām jūsu atļauju izmantot sīkfailus, uz laiku ir atspējots. Tāpēc dažas funkcijas nedarbojas.
MAKSIMĀLI PALIELINIET DARBĪBAS ATTĀLUMU.
JŪSU BRAUKŠANAS STILS.
BRAUKŠANA AR VIENU PEDĀLI.
Ar MINI Electric iespēju braukt, izmantojot vienu pedāli, uzņemat paātrinājumu un bremzējat, izmantojot tikai droseli. Noņemot kāju no pedāļa, aktivizējat atjautīgu reģeneratīvas bremzēšanas sistēmu. Tā ne tikai vienmērīgi palēnina MINI gaitu, bet arī pārvērš enerģiju, kas rodas no kustības uz priekšu, kuru pēc tam nosūta, lai uzlādētu akumulatoru. Tas ir lielisks veids, kā atgūt nedaudz papildu uzlādes – optimizējot akumulatora darbības attālumu un jūsu MINI kopējo sniegumu.
Varat to padarīt par izaicinājumu – noskaidrot, cik tālu varat aizbraukt, izmantojot vienu pedāli un neizmantojot bremzes. Tomēr, lai būtu droši, vienmēr pārliecinieties, ka jums ir gana daudz vietas, lai samazinātu ātrumu. Un bez raizēm par vadītājiem aiz jums, jo jūsu bremžu gaismas iedegsies, kad izmantosiet braukšanu ar vienu pedāli, lai viņiem parādītu, ka palēnināt gaitu. Tomēr, ja nepieciešama ārkārtas apstāšanās, būs jāizmanto standarta hidrauliskās bremzes.
“VIENKĀRŠI NOŅEMU KĀJU NO GĀZES PEDĀĻA. UN AUTOMOBILIS SĀK PALĒNINĀT GAITU.”
MISTIJA, LONDONĀ DZĪVOJOŠA MINI ELECTRIC ĪPAŠNIECE.
BRAUKŠANAS REŽĪMI.
Viduskonsolē esošais braukšanas režīmu svirslēdzis ļauj pārslēgties starp režīmiem Sport, Mid, Green un Green+. Režīms Green piedāvā patēriņu pastāvīgi samazinošu iestatījumu, lai optimizētu akumulatora darbības attālumu. Bet Green+ izslēdz gaisa kondicionēšanu un citas mazāk būtiskas funkcijas, kuras izmanto akumulatora jaudu, kā arī samazina gāzes pedāļa reakciju.
VIENMĒRĪGĀK, TĀLĀK.
MISTIJA, LONDONĀ DZĪVOJOŠA MINI ELECTRIC ĪPAŠNIECE.
ĀRA TEMPERATŪRA.
IEPRIEKŠĒJA UZSILDĪŠANA VAI ATDZESĒŠANA?
Galējas temperatūras ietekmē to, cik labi akumulators saglabā savu uzlādes līmeni. Nevaram kontrolēt laikapstākļus, taču iepriekšējas sagatavošanas funkcija ļauj iepriekš uzsildīt vai atdzesēt MINI Electric akumulatoru līdz optimālai temperatūrai ar elektrību no elektrotīkla nevis no jūsu automobiļa akumulatora. Līdzīgi varat iestatīt gaisa kondicionēšanu jums ideālajā temperatūrā, kamēr notiek tā uzlāde.
Tas sniedz iespēju maksimāli palielināt darbības attālumu, jo salona uzsildīšanai brauciena laikā būs jāpatērē mazāk enerģijas. To varat ieplānot, izmantojot MINI Electric skārienekrānu, vai iestatīt to attāli ar MINI lietojumprogrammu. Iepriekšēju uzsildīšanu iespējams iestatīt kā regulāru un atkārtotu darbību, lai savus pārbraucienus varētu veikt pilnīgā komfortā.
“MAN PATĪK NO RĪTIEM IEPRIEKŠ UZSILDĪT AUTOMOBILI, KAMĒR NOTIEK TĀ UZLĀDE.”
JOLA, MINI ELECTRIC ĪPAŠNIECE.
APSILDĀMI SĒDEKĻI UN STŪRE.
VAI IZJŪTAT SKUMJAS SAISTĪBĀ AR DARBĪBAS ATTĀLUMU ZIEMĀ?
Vai saskaņā ar What Car? sniegto informāciju auksti laikapstākļi var samazināt elektroautomobiļa darbības attālumu vairāk par 20 %? Taču tas ietekmē arī automobiļus ar benzīna dzinēju – par apmēram 15 %.
Šīs ir vidējās vērtības un ir daudz mainīgo, kas var ietekmēt darbības attālumu, piemēram, braukšanas stils, segums un satiksme. Taču, veicot labu plānošanu, varat paļauties uz to, ka jūsu MINI Electric aizvedīs jūs turp, kur vēlaties, neatkarīgi no laikapstākļiem.
GAISA KONDICIONĒŠANA VAI ATVĒRTS LOGS?
Šis ir strīdīgs jautājums un dažādas aptaujas atklāj dažādus tā aspektus. Ne viens, ne otrs variants neveicina degvielas patēriņa efektivitāti. Gaisa kondicionētājs izmanto akumulatora jaudu, bet braukšana ar atvērtu logu palielina automobiļa pretestību. Kā ekonomiskākais variants tiek ieteikts turēt atvērtus logus. Taču, atrodoties uz noslogota ceļa – vai tiešām vēlaties ieelpot visas tās izplūdes gāzes?
JOLA, MINI ELECTRIC ĪPAŠNIECE DIENVIDJORKŠĪRĀ.
AKUMULATORA IZMĒRS.
VAI AKUMULATORA IZMĒRAM IR NOZĪME?
Daži pēdējie padomi.
20–80 %
20° C
Ja dosieties ceļā, kad akumulators ir šajā temperatūrā, palielināsiet darbības attālumu.
16–17"
50–70 km/h
Šis ir optimālais ātruma diapazons, lai saglabātu jaudu, braucot lielākā ātrumā.
BUJ.
Nacionālā tīkla jauda nav tik liela problēma, kā šķiet lielākajai daļai cilvēku. Līdz šim elektroautomobiļu nonākšana ES tirgū ir bijusi ļoti paredzama un paralēli notiek elektrotīkla izstrāde. Tāpēc tuvākajā nākotnē nav nepieciešama jauna elektroenerģijas jaudas paaudze. Komunālo pakalpojumu uzņēmumiem ir bijis laiks sagatavoties. Taču situācija katrā valstī ir atšķirīga. Piemēram, Ziemeļeiropā pāreja norit bez lielas piepūles, jo tur jau pastāv lieljaudas elektrotīkli un apkurei tiek izmantota elektroenerģija. Citās Eiropas daļās pāreja norit sarežģītāk vienfāzes energosistēmu un vecāku struktūru dēļ. Bet tas steigšus tiek risināts. Starp citu šajā atbildē ir kāds “negaidīts” pavērsiens, jo elektroautomobiļi var nodrošināt būtisku energosistēmas pielāgojamības avotu. Elektroautomobiļi ir nevis drauds elektrotīkla stabilitātei vai jaudai, bet drīzāk kalpo kā lielas baterijas uz riteņiem. Tie ļauj uzglabāt enerģiju un to izmantot vēlāk. Dažos nākamajos gados mums būs elektroautomobiļu lādētāju tīkls, kurus varēs izmantot kā kopējas rezerves.
Auksti laikapstākļi patiešām var uz laiku samazināt elektroautomobiļu akumulatora darbības attālumu par apmēram 10–12 %. Taču mūsdienās lielākajai daļai elektroautomobiļu darbības attālums tik un tā ir 250–300 km. Gana viegli ikdienas gaitām. Un, pateicoties to konstrukcijai, tie ziemā ir daudz efektīvāki nekā cilvēkiem šķiet. Sniegā šo automobiļu sniegums ir uzskatāmi labāks nekā tradicionālajiem automobiļiem, pateicoties akumulatora zemajam novietojumam un attiecīgi arī zemākajam smaguma centram.
Tas uzlabo elektroautomobiļu saķeri un tā spēju pārvarēt ar sniegu un ledu klātus ceļus. Tas sniedz lielāku kontroli. Turklāt varat iepriekš uzsildīt savu elektroautomobili, izmantojot MINI lietojumprogrammu, un vienmēr iekāpt siltā un mājīgā kokpitā bez apledojušiem vējstikliem, kuri vairs nav jātīra. Un, ja veicat iepriekšēju uzsildīšanu uzlādes laikā, nezaudēsiet enerģiju. Tas ir labi jums un drošībai uz ceļiem
Kas attiecas uz darbības attālumu – MINI Electric ir līdz 234 km (WLTP) liels darbības attālums. Tas ir vairāk nekā pietiekams lielākajai daļai braucienu, kādus varat iztēloties. Vienīgie jautājumi ir par to, kur un cik daudz no darbības attāluma izmantojat.
Neraizējieties, ja jūsu brauciena galamērķis atrodas tālāk par elektriskās darbības attālumu jūsu maršrutam tagad parasti automātiski tiek pievienota uzlādes opcija vai arī jūs saņemat atbilstīgu uzlādes pieturvietu ieteikumus. Kaut gan pieejamība ir atkarīga no modeļa un aprīkojuma.
Viens būtisks ārējais faktors, kas ietekmē akumulatora sniegumu un jaudu, ir temperatūra. Kā jau, iespējams, zināt par savu mobilā tālruņa akumulatoru, sniegumu ietekmē zemas un augstas temperatūras. Taču jūsu automobilī šī temperatūras ietekme ir maksimāli samazināta, optimizējot darbības stratēģijas. Vai zinājāt, ka jauda sniedz informāciju par to, cik liels var būtu jūsu automobiļa darbības attālums? Papildus temperatūrai citi ietekmējošie faktori ir izmantojamās ierīces, piemēram, gaisa kondicionētājs, krava un jūsu braukšanas stils.
Elektroautomobiļi ir droši izmantojami lietū un sniegā, un tos pat var mazgāt tradicionālajās automazgātuvēs. Līdzīgi kā elektroautomobiļu uzlādes ierīces un kabeļi ir ūdensizturīgi, arī uzlādes kontaktligzdas ir aizsargātas pret ūdens radītiem bojājumiem.
Gluži tāpat kā tradicionāla dzinējspēka sistēmas gadījumā braukšanas stils ietekmē elektroautomobiļa darbības attālumu. Parasti – prognozējams, nesteidzīgs un vienmērīgs braukšanas stils optimizē darbības attālumu. Ja, piemēram, samazināt braukšanas ātrumu pa automaģistrāli no 130 km/h uz 110 km/h, varat ievērojami palielināt darbības attālumu. Rekuperācijas laikā, proti, ik reizi, kad noņemat kāju no akseleratora pedāļa, kinētiskā enerģija tiek pārvērsta elektriskajā enerģijā un novadīta uz akumulatoru, pievienojot darbības attālumam vēl dažus kilometrus.
Vislabāk ir saglabāt uzlādes līmeni no 20 līdz 80 procentiem. Augstākas vai zemākas uzlādes līmeņa vērtības ir iespējamas, tomēr akumulatora kalpošanas laika optimizēšanas nolūkā ieteicams uzturēt uzlādes līmeni starp šīm atzīmēm. Sava automobiļa izvēlnē varat viegli un ērti iestatīt savu uzlādes līmeņa mērķi – 80 procenti, lai jums vairs ne par ko nebūtu jāraizējas. Ar to būtu jāpietiek visām jūsu ikdienas gaitām. Ja tiešām nepieciešams vairāk, vienkārši iestatiet augstāku vērtību.