VADĀMĪBA CILVĒKIEM AR INVALIDITĀTI.

mini e‑mobilitāte – vadāmība – vadītāji ar invaliditāti mini e‑mobilitāte – vadāmība – vadītāji ar invaliditāti

Jaunais MINI Electric piedāvā modifikācijas, kas ļauj cilvēkiem ar invaliditāti baudīt prieku, ko sniedz automobiļa vadīšana pašu spēkiem. Šajās modifikācijās iekļauts akseleratora gredzens uz stūres un tam blakus – stāvbremzes svira, kas ļauj vadītājiem pilnībā kontrolēt automobili ar savām rokām.

Slēgtais akseleratora gredzens novietots stūres iekšējā lokā un ļauj ērti vadīt akseleratoru, uzspiežot uz tā ar roku. Tā forma ļauj vadītājam turēt abas rokas uz stūres. Lai atvieglotu automobiļa novietošanu un braukšanas uzsākšanu ar akseleratora gredzenu, ir izveidots speciāls iestatījums samazinātai akseleratora jaudai. Akseleratora gredzenu var deaktivizēt, izmantojot slēdzi, un, ja nepieciešams, to var arī noņemt, pateicoties tā bezvadu darbībai.

Stāvbremzi var vadīt ar minimālu piepūli, un tā darbojas gluži tāpat kā parasts bremžu pedālis, vispirms, izmantojot reģeneratīvo bremzēšanu un pēc tam – standarta bremzes, kuru darbības pamatā ir berze. Oriģinālie pedāļi ir nodalīti no kāju zonas ar pārsegu, lai tos nevarētu netīšām iedarbināt. To var vienkārši noņemt, lai MINI varētu vadīt kāds cits, izmantojot pedāļus.

“Man dažādība nozīmē MINI raksturīgo braukšanas pieredzi ļaut izbaudīt visiem. Un tas tāpat, protams, attiecas arī uz elektrisko MINI. Mūsu mērķis ir visiem sniegt vienlīdzīgu piekļuvi šādām svarīgām inovācijām,” sacīja Stefānija Vursta [Stefanie Wurst], MINI vadītāja.

Šis un citi risinājumi tika izstrādāti, palīdzot braukšanas drošības instruktorei Tīnai Šmitai–Kindlai [Tina Schmidt-Kiendl], kura izmanto ratiņkrēslu. “MINI Electric konstrukcija jau pati par sevi nodrošina vieglu piekļuvi. Ar dubulto rekuperāciju varat pilnībā izmantot tūlītēju paātrinājumu un bremzēšanu,” pēc sava izmēģinājuma brauciena pasažiera krēslā cauri Minhenei saka Šmita–Kindla.